Press Release: R Park Inaugural Kite Festival

Date: September 14, 2018

Contact: Jr Rodriguez

307-733-4707 jr@jhlandtrust.org

R Park Announces Inaugural Kite Festival / R Park anuncia el Festival Inaugural de Cometas

(Wilson, Wyoming) Thursday, September 13, 2018 ¾ Rendezvous Park (R Park), a program of the Jackson Hole Land Trust, is excited to host it’s inaugural Kite Festival on Saturday, September 22nd, 1-4pm.

We invite the community to celebrate R Park’s 4th Anniversary with kites and creativity. This new family-friendly event  will feature kites designed and crafted by 7 local artists: Boughton Walden, Bronwyn Minton, Katy Fox, Mark Dunstan, Payton Spear, Ryan Stolp, and Walt Gerald. The artists’ kites will be entered into a silent auction with all proceeds directly benefiting R Park’s programming and operations. Come view these unique works of art, bid to own one of these creations through the silent auction at the event, or paint your own kite to fly at our craft station!

“We are excited to celebrate in a special way with local art and businesses that help our community become more vibrant,” said Jr Rodriguez, JHLT Community Conservation Manager/R Park Director. “Autumn at R Park is a special time of year and we are looking forward to watching families and people of all ages out at the park flying kites at this inaugural event.”

We would like to extend a special thank you to our sponsors for supporting local art and community spaces and for making this event possible: Aspens Market, The Bank of Jackson Hole, The Jackson Hole Land Trust, Orijin Media, and Y2 Consultants. The event kicks off at 1:00 PM and will go until 4:00 PM and will feature a DJ from local community radio station KHOL. Complimentary food and beverages will be available.

“A kite festival is a new and unique way for local artists to showcase their skills,” Scott Page with Orijin Media said. “We’re happy to be a sponsor, and we hope this encourages community members to get outside and experience R Park.”

Adult volunteers are always needed. If you would like to volunteer or learn more, contact Ellie Stratton-Brook at 307-733-4707 or ellie@jhlandtrust.org.

R Park is located at the intersection of Highway 22 and the Teton-Village Road (4270 River Springs Drive, Wilson). Participants are encouraged to use alternative forms of transportation to attend, such as, START Bus or the community pathways.

About Rendezvous Park

A program of the Jackson Hole Land Trust, Rendezvous Park (R Park) is a private park for public use. R Park provides 40-acres of reclaimed public space designed to encourage all ages to engage with nature and inspire through open space interaction. All operating dollars are raised through donations. For the latest, follow @RendezvousPark

About the Jackson Hole Land Trust

The Jackson Hole Land Trust is a private, non-profit organization that was established in 1980 to protect and steward the treasured landscapes of Northwest Wyoming including Fremont and Sublette counties. With over 55,000 acres protected, our vision is a legacy of protected open spaces, wildlife habitat, working lands and community spaces that inspire current and future generations. For more information, please visit jhlandtrust.org.

………………………………………………………………………………………………………………………………

Jueves, 14 de septiembre de 2018 ¾ Rendezvous Park (R Park), un programa del Jackson Hole Land Trust, está emocionado de acoger su Festival inaugural de Cometas el sábado 22 de septiembre, 1-4pm

Invitamos a la comunidad a celebrar el cuarto aniversario de R Park con cometas y creatividad. Este nuevo evento será amigable con la familia y presentarámos cometas hechos por 7 artistas locales: Boughton Walden, Bronwyn Minton, Katy Fox, Mark Dunstan, Payton Spear, Ryan Stolp, and Walt Gerald. Las cometas de los artistas serán entrados en una subasta silenciosa con todos los beneficios directamente beneficiando programación y operaciones del parque. ¡Vengan a ver estas obras de arte únicas, puja por poseer una de estas creaciones a través de la subasta silenciosa en el evento, o pinta tu propia cometa para volar en nuestra estación de artesanía!

“Estamos muy contentos de celebrar de una manera especial con arte local y las empresas que ayudan a nuestra comunidad ser más vibrante,” dijo Jr Rodriguez, Gerente de la Conservación Comunitaria y Director de R Park. “Otoño en el parque es una época especial y tenemos ganas de ver familias y todas las edades en el parque volando cometas el día 22.”

Queremos extender un agradecimiento especial a nuestros patrocinadores por apoyar el arte local y los espacios comunitarios y para hacer este evento posible: Aspens Market, The Bank of Jackson Hole, The Jackson Hole Land Trust, Orijin Media, and Y2 Consultants. El evento comienza a las 1:00 PM e irá hasta las 4:00 PM con un DJ por la estación local de radio comunitaria KHOL. Se ofrecerán alimentos y bebidas complementarias.

“Un festival de cometas es una nueva y única manera para los artistas locales de mostrar sus habilidades,” dijo Scott Page con Orijin Media. “Somos contentos de ser un patrocinador, y esperamos que esto anime a miembros de la comunidad a salir afuera y visiten el R Park.”

Siempre se necesitan voluntarios adultos. Si usted desea ser voluntario u obtener más información, póngase en contacto con Jr Rodriguez en 307-733-4707 o jr@jhlandtrust.org

R Park está situado en la intersección de la carretera 22 y la carretera Teton-Village (4270 River Springs Drive, Wilson). Los participantes son animados a usar formas alternativas del transporte para asistir, tal como, el autobús START o los caminos de la comunidad.

Sobre Rendezvous Park

Un programa del Jackson Hole Land Trust, Rendezvous Park (R Park) es un parque privado para uso público. R Park proporciona 40 acres de espacio público recuperado diseñado para alentar a todas las edades a involucrarse con la naturaleza e inspirar a través de la interacción de espacios abiertos. Todos los dólares de operaciones son levantados a través de donaciones.Para lo más reciente, siga @RendezvousPark

Sober el Jackson Hole Land Trust

El Jackson Hole Land Trust es una organización privada sin fines de lucro que fue establecida en 1980 para proteger y ambientalmente administrar los paisajes atesorados del noroeste de Wyoming incluyendo los condados de Fremont y Sublette. Con más de 55,000 acres protegidos, nuestra visión es una herencia de espacios abiertos protegidos, hábitat de la fauna silvestre, tierras trabajadoras y espacios de la comunidad que inspiran generaciones futuras y corrientes. Para más información, por favor visite jhlandtrust.org.

Kite Festival Press Release PDF